Tramitació de l’alta per motiu de part
Tant la inscripció del naixement al Registre Civil com la sol·licitud del dret a l'assistència sanitària a l'INSS es realitzen directament des de l'hospital, facilitant els tràmits a les famílies i evitant desplaçaments a les diferents administracions. Caldrà que us adreceu al servei d'Admissions del Consorci Hospitalari de Vic (de dilluns a divendres de 9 a 15h) durant les 72 hores posteriors al naixement.
El comunicat d’alta estarà disponible per a la pacient a través del portal La Meva Salut. Si no disposes d’accés a La Meva Salut, pots registrar-t’hi per internet a través del formulari de registre o presencialment a qualsevol CAP.
La informació es transmet automàticament a la Seguretat Social i a l’empresa, per la qual cosa no és necessari entregar cap document físic)
Un cop feta l’alta hospitalària, és la pacient qui ha de gestionar el permís de maternitat davant l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Tens més informació i accés al tràmit a: Permís de maternitat (INSS).