Ruta de navegació

Tramit Tramitació de l’alta per motiu de part text

Tramitació de l’alta per motiu de part

Si estàs en situació d’incapacitat temporal (IT) en el moment del part, des de l’Hospital Universitari de Vic ens encarreguem de gestionar l’alta per motiu de part durant l’ingrés.

Tramit Tramitació de l’alta per motiu de part desplegable

Què cal fer per tramitar l’alta?

Tant la inscripció del naixement al Registre Civil com la sol·licitud del dret a l'assistència sanitària a l'INSS es realitzen directament des de l'hospital, facilitant els tràmits a les famílies i evitant desplaçaments a les diferents administracions. Caldrà que us adreceu al servei d'Admissions del Consorci Hospitalari de Vic  (de dilluns a divendres de 9 a 15h) durant les 72 hores posteriors al naixement.

Com rebré la documentació de l’alta?

El comunicat d’alta estarà disponible per a la pacient a través del portal La Meva Salut. Si no disposes d’accés a La Meva Salut, pots registrar-t’hi per internet a través del formulari de registre o presencialment a qualsevol CAP.

La informació es transmet automàticament a la Seguretat Social i a l’empresa, per la qual cosa no és necessari entregar cap document físic)

I després, com puc tramitar el permís de maternitat?

Un cop feta l’alta hospitalària, és la pacient qui ha de gestionar el permís de maternitat davant l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Tens més informació i accés al tràmit a: Permís de maternitat (INSS).