Compromís amb el ciutadà-client

Compromís amb el ciutadà-client

Els professionals ens comprometem a:

  • Garantir una assistència de qualitat.
  • Actuar amb transparència i ser mereixedors de la confiança de la ciutadania i de les famílies.
  • Evitar exploracions innecessàries o desproporcionades tenint com a marc l'evidència i els principis de la bioètica.
  • Actuar d'acord amb la Carta dels Drets i Deures de la ciutadania fent èmfasi en:
    • Oferir una atenció igualitària sense cap tipus de discriminació.
    • Garantir el dret a la intimitat personal i la confidencialitat de les dades conforme al Reglament UE 2016/679, a la Llei orgànica de protecció de dades i garantia dels drets digitals (LOPD i GDD) i a les normatives internes.
    • Escoltar, respectar, assessorar i acompanyar la ciutadania durant la presa de decisions.
    • Facilitar al ciutadà informació comprensible, veritable i adequada de forma que li permeti prendre la seva pròpia decisió, reflectida en el consentiment informat i les voluntats anticipades, sobre el seu procés terapèutic.
    • Vetllar per alleugerir el sofriment i garantir el procés de mort amb la màxima dignitat, llibertat i confort.

L’organització i els seus professionals ens comprometem a:

  • Establir relacions amb la ciutadania tenint com a referència la Carta de Drets i Deures amb relació a la salut i l'atenció sanitària.
  • Oferir la mateixa qualitat de servei assistencial garantint l'equitat en el resultat i respectant les diferències (no assistencials) entre l'àmbit públic i privat.
  • Garantir que la sanitat privada no es financiï amb recursos públics.
  • Vetllar pel compliment dels quatre principis bioètics d'autonomia, beneficència, no maleficència i justícia.
  • Actuar amb respecte per la persona, de manera integral en les diferents etapes de la seva malaltia.
  • Fomentar les relacions en el respecte i en la confiança mútua.
  • Treballar per la millora assistencial contínua i mantenir una relació de proximitat, actuant sempre amb professionalitat.
  • Donar un bon acolliment i tenir una actitud proactiva envers les necessitats que es puguin generar en la societat.
  • Aplicar les mesures necessàries per garantir els drets reconeguts en les normatives legals que li siguin d'aplicació o l'afectin.

L’organització es compromet a:

  • Promoure la prevenció i educació sanitària participant en programes específics adreçats a la societat.
  • Fer tot el possible per disposar dels recursos necessaris per mantenir, millorar i prevenir la salut, d'acord amb els indicadors evolutius pertinents.
  • Mantenir una actitud proactiva en la detecció de les necessitats assistencials que es puguin generar.
  • Facilitar els mitjans i recursos necessaris per alleugerir el sofriment i garantir el procés de mort amb tanta dignitat, llibertat i confort com sigui possible.
  • Oferir uns serveis de qualitat excel·lent, actuant amb una gestió responsable basada en les bones pràctiques.
  • Comunicar de forma clara i transparent tota la informació relativa al producte o servei que s'ofereix.
  • Complir amb els acords contractuals posant a disposició de la ciutadania els mitjans per oferir-los la millor assistència.
  • Assegurar que la convivència entre l'activitat pública i privada no generi conflictes d'interessos entre els professionals que treballen en els dos sistemes assistencials.